Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Fintech plattformen Willa tar frilansare till nya nivåer

Willa Air erbjuder USA:s influencers ett snabbt, effektivt och skräddarsytt resealternativ för stora evenemang under hela året. Flygbolagets första destination kommer att vara Coachella festivalen, där nästan 6 000 creators förväntas delta i år. Willa Air kommer att tillhandahålla dörr-till-dörr-service från Los Angeles till Coachella-området i Indio, Kalifornien, under festivalens första helg.

Passagerare har tillgång till ytterligare tjänster i avgångsloungen (som ligger i The Bank, Willas creator+space i Venice Beach) inklusive bekvämligheter före festivalen som champagnefrukost och limousinetransport till flygplatsen, samt återhämtning efter festivalen inklusive IV-dropp och massage. Influencers kan säkra sin plats på Willa Air genom att besöka willa.com/air och fylla i en ansökan om att flyga.

“Vi lanserade Willa Air för att ge supersnabba och bekväma resor för influencers som flyger till evenemang i hela USA. Naturligtvis lanserar vi under Coachella, ett av årets största influencer-evenemang”, säger Aron Levin, medgrundare och CMO för Willa. “Willa grundades med uppdraget att hjälpa creators och frilansare, och snabba, smidiga resor är ett av många sätt vi stödjer vår publik på.”

Willa designades för de 65 miljoner amerikaner som är frilansare och utvecklades i Sverige av ett team av entreprenörer med bakgrund inom finans, influencer marketing och apputveckling. Företaget ger bland annat tillgång till snabb och och smärtfri betalning för varje creator och frilansare i varje projekt. Willa reste en Serie A-runda på 18 miljoner USD 2021, ledd av New York-baserade FinTech Collective, inklusive ytterligare investeringar från Entrée Capital och EQT Ventures för att utveckla framtidens arbetsmarknad. Företaget har säte i Stockholm, med kontor i Los Angeles.